Дзяржаўная ўстанова адукацыі "Сярэдняя школа № 1 імя Героя Савецкага Саюза П.А. Крываноса г. Клічава » функцыянуе з верасня 2007 года, і на дадзеным этапе яе праца накіравана на забеспячэнне даступнасці адукацыі ў адпаведнасці з адукацыйнымі запытамі.
Будынак установы адукацыі займае тэрыторыю плошчай 4848,1 м2.
Праектная магутнасць ўстановы - 720 навучэнцаў.
У 2023/2024 навучальным годзе ўстанова адукацыі наведваюць 602 вучня, 250 з якіх вучацца на I ступені агульнай сярэдняй адукацыі, 294 - на II ступені і 58 - на III ступені.
Згодна з тыпавым праектам ва ўстанове 30 вучэбных кабінетаў, 2 кабінеты інфарматыкі, кабінеты фізікі, сучасныя кабінеты хіміі і біялогіі, 2 кабінета камп'ютэрных тэхналогій (на 2 і 3 паверхах), пункт карэкцыйна-педагагічнай дапамогі, кабінет педагога-псіхолага, 2 спартыўныя залы на 2 паверсе, гімнастычная зала на 1 паверсе, бібліятэка з чытальнай залай і выхадам у інтэрнэт, а таксама актавая зала на 320 месцаў, сучасная сталовая на 280 месцаў.
Адукацыйны працэс у дзяржаўнай установе адукацыі "Сярэдняя школа № 1 імя Героя Савецкага Саюза П.А. Крываноса г. Клічава » ажыццяўляецца 57 педагагічнымі работнікамі, 55 з якіх маюць вышэйшую педагагічную адукацыю, што складае 96%.
40% педагагічных работнікаў маюць вышэйшую кваліфікацыйную катэгорыю, 37% - першую кваліфікацыйную катэгорыю, 9% - другую кваліфікацыйную катэгорыю. 14% педагагічных работнікаў не маюць кваліфікацыйнай катэгорыі, 7% з якіх - маладыя спецыялісты першага і другога года працы.
У калектыве склаўся спрыяльны маральна-псіхалагічны клімат, які спрыяе выкананню задач, пастаўленых перад установай адукацыі.
Педагагічныя работнікі прымаюць удзел у рэспубліканскіх навукова-практычных канферэнцыях, конкурсах педагагічнага майстэрства.
Профільнае навучанне і дапрофільная падрыхтоўка ва ўстанове адукацыі накіраваны на рэалізацыю асобасна-арыентаванага навучальнага працэсу, пры гэтым істотна пашыраюцца магчымасці выбудоўвання вучнем уласнай, індывідуальнай адукацыйнай траекторыі.
Найбольшым попытам карыстаюцца факультатыўныя заняткі наступных кірункаў:
здароўезберагальнага;
філалагічнага;
Фізіка-матэматычнага;
Хіміка-біялагічнага;
Сацыяльна-педагагічнага
Інфармацыйныя тэхналогіі.
У ходзе рэалізацыі дапрофільной падрыхтоўкі вучняў пабудова індывідуальнай адукацыйнай траекторыі ажыццяўляецца на аснове рэальных запытаў і магчымасцей навучэнцаў, якія самі вызначаюць кірунак у канкрэтнай прадметнай вобласці.
Пры гэтым існуе ўзаемасувязь пры арганізацыі факультатыўных заняткаў на 1 і 2 ступенях агульнай сярэдняй адукацыі, а таксама профільнага навучання на 3 прыступкі.